1999-2002
De peiner en de PHB
Na het eerst in elkaar zetten en in bedrijf stellen van 3 halkranen van elk 2×30 ton bij een overspanning van 25m begon het begeleiden van de upgrade van de Peiner kadekraan van 17,5mt naar 35mt. En daarna van de PHB kadekraan van 180mt naar 360mt.
Tussendoor was ik ook betrokken bij de energie aansluitingen van gas, water en electriciteit. Er waren in aanvang 2 stuks 10kV aansluitingen. Deze samengevoegd naar een 10kV aansluiting op een nieuw zelf ingekocht 10kV station.

2002-2004
Q-4000 Helix
De werkzaamheden voor het trainen van de bemanning voor het onderhoud en het bedienen van de hijskranen en de 600mt boortoren aan boord van de Q-4000 betekenden het einde van mijn werkzaamheden betreffende onderhoud van het materieel bij Huisman in Schiedam. Ruim twee jaar werkte ik maand op maand af op dit schip.

2006-2013
Land mobiele boortorens

Zuid Texas
Aanpassen van de rig layout, onderdelen beheer, onderhouds planningen, inrichten van werkplaats en opslag containers. Al dat soort zaken regelde ik ter plaatse in Amerika, zonder dat mijn opdrachtgever er omkijken naar had
begeleiden van rig moves

2006-2016
Bouwen, in bedrijfstellen en service aan boortorens
In deze jaren was ik sterk betrokken bij de bouw van in totaal 6 landmobiele boortorens. Na in bedrijfstellen gingen de eerste 4 torens naar Amerika. In amerika deze torens technisch begeleid voor het opleiden van de klant in het bedienen en storingzoeken.
Door de ervaring in het veld heb ik veel informatie teruggevoed naar Huisman om dan de volgende versie boortorens verder te optimaliseren.








2016-2017
Ankerlieren CSO
Het begon met schrijven van de inbedrijfstellings documenten, maar eindigde met een paar periodes van een aantal maanden dat ik zelf met een team een test opstelling in de fabriek bouwde waarmee de 400mt lieren voor een alle vier de schepen zijn getest voor ze aan boord gingen.
Indrukwekkende afmetingen
