25 jaar Huisman

1999-2002

De peiner en de PHB

Na het eerst in elkaar zetten en in bedrijf stellen van 3 halkranen van elk 2×30 ton bij een overspanning van 25m begon het begeleiden van de upgrade van de Peiner kadekraan van 17,5mt naar 35mt. En daarna van de PHB kadekraan van 180mt naar 360mt.

Tussendoor was ik ook betrokken bij de energie aansluitingen van gas, water en electriciteit. Er waren in aanvang 2 stuks 10kV aansluitingen. Deze samengevoegd naar een 10kV aansluiting op een nieuw zelf ingekocht 10kV station.

2002-2004

Q-4000 Helix

De werkzaamheden voor het trainen van de bemanning voor het onderhoud en het bedienen van de hijskranen en de 600mt boortoren aan boord van de Q-4000 betekenden het einde van mijn werkzaamheden betreffende onderhoud van het materieel bij Huisman in Schiedam. Ruim twee jaar werkte ik maand op maand af op dit schip.

2006-2013

Land mobiele boortorens

2006-2016

Bouwen, in bedrijfstellen en service aan boortorens

In deze jaren was ik sterk betrokken bij de bouw van in totaal 6 landmobiele boortorens. Na in bedrijfstellen gingen de eerste 4 torens naar Amerika. In amerika deze torens technisch begeleid voor het opleiden van de klant in het bedienen en storingzoeken.

Door de ervaring in het veld heb ik veel informatie teruggevoed naar Huisman om dan de volgende versie boortorens verder te optimaliseren.

2016-2017

Ankerlieren CSO

Het begon met schrijven van de inbedrijfstellings documenten, maar eindigde met een paar periodes van een aantal maanden dat ik zelf met een team een test opstelling in de fabriek bouwde waarmee de 400mt lieren voor een alle vier de schepen zijn getest voor ze aan boord gingen.

Indrukwekkende afmetingen