Voor technisch schrijven ben ik veel ingezet voor het schrijven van tests die nog niet eerder uitgevoerd waren.
In 2016 heb ik voor een hijskraan van 1600mt de inbedrijfstellings documenten beter gestructureerd waardoor de herbuikbaarheid vor andere projecten belangrijk is verhoogd
- De mechanical afdeling erop geattendeerd dat niet volgens een vast stramien leveren van documenten en functionaliteiten leid tot belangrijke kostprijs verhogingen verder downstream in de organisatie
- Het vinden van technische problemen tijdens het schrijven voorkomt dure oplossingen achteraf
In 2020-2023 ben ik, voortbordurend op mijn werk in 2016, gefocust geweest op het automatiseren van inbedrijfstellings documenten.
- Opstellen van een lijst van eisen waaran de automatisering moest voldoen
- Motiveren van vele personen van diverse afdelingen was noodzakelijk om het automatiserings project tot een goed einde te leiden
- Aan het einde was het mogelijk de documenten voor een nieuwe hijskraan voor 70% automatisch te genereren (300-500 bladzijden!)
Naast het schrijven ben ik meer en meer gefocust geraakt op het risico van verlies van IP via handleidingen en documenten die met handleidingen geeleverd worden.